We hadden al contact met Susan Blazye van Teapot Island in Yalding ( Kent). maar we wilden het ook wel eens in het echt zien. Maar dan 8000 theepotten staan er tentoongesteld. Hoe ziet dat eruit en welke ruimte heb je daarvoor nodig. In vroege ochtend van maandag 7 november 2016 gingen we op weg. De ferry vertrok om 12.00 uur uit Duinkerken. En aangezien je langs Antwerpen moet moet je vroeg uit de veren om niet te laat te komen.

De reis liep voorspoedig, af en toe in de file, maar niet echt helemaal stilgestaan. We waren dus op tijd en dat betekende wachten in de kou.

Na aankomst van de ferry en het uitladen daarvan konden we de ferry op. En vervolgens konden we ook nog zien hoe de grote vrachtwagens werden ingescheept. En toen op weg met slecht weer. De deining was hevig, dus lopen kostte moeite. Je moest je echt steeds vasthouden. Maar er waren wel mooie regenbogen te zien

In Dover aangekomen zijn we nog op pas gegaan om theepotjes te scoren in charityshops. De volgende dag stond het bezoek aan Teapot Island gepland.

Na het ontbijt op pad naar Yalding, Hampstead Road alwaar het Teapot Island gevestigd is. En onder het genot van koffie en thee werd gesproken met Susan Blazye. En toen was het tijd om het museum in te gaan. We hebben onze ogen uitgekeken. Theepotten in allerlei formaten van klein tot reuze groot, tentoongesteld op waarschijnlijk hetzelfde aantal m2 als in Swartbroek.

Op het terrein van Teapot Island heeft de ontwerper Gary Seymour ook een atelier. Hij is ontwerper van o.a. VW Kever theepot met surfplank, Het kanaalbootje,de harley Davidson tank en nog veel meer. Hij heeft ook ene David Bowie theepot ontworpen. We hebben hem niet gekocht, maar hij ziet er wel heel erg mooi uit. Wel kregen we van Gary de mal van de VWkever theepot, zodat we nu ook aan de bezoekers kunnen laten zien hoe een mal voor een theepot eruit ziet.

Voldaan na ons bezoek en de aanschaf van verschillende theepotten in de museumwinkel zijn we nog naar Tonbridge geweest om daar in Charityshops het aantal theepotten nog verder uit te breiden. De volgende dag ging de trip naar Canterbury. Ook daar zijn vele Charityshops dus ook daar zijn we geslaagd in de aanschaf van diverse theepotten. Vervolgens nog even Rochester in, de plaats waar ons hotel stond. En ook daar konden we theepotten aanschaffen.

De volgende dag zou de terugreis aanvaard worden. Dat betekende wel dat de achterbak van de auto weer opnieuw ingepakt moest worden, want de bagage moest natuurlijk wel mee terug. En thuisgekomen na  verschillende keren in de file te hebben gestaan toch maar eerst even alle theepotten uitpakken om de totaaloogst te kunnen bewonderen.